آیپولز
ورود / عضویت
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)
 پارک آبی گوت که مال سمنان (آبسان)

پارک آبی آبسان سمنان

تخفیف:

۳۰ درصد

نوع بلیط:

پارک آبی

ارزش واقعی:

۲۰,۰۰۰ تومان

پرداختی شما:

۱۴,۰۰۰ تومان

فروش این استخر غیر فعال است

آدرس :

سمنان - بلوار قائم «عج» - خیابان دانشگاه - مجموعه هتل و پارک آبی آبسان سمنان

تلفن :

۰۲۳-۳۳۳۶۳۹۴۲

پارک آبی گوت که مال (آبسان) سمنان: یکشنبه و سه شنبه از ساعت 17 الی 23، پنجشنبه و جمعه از ساعت 10 الی 14

پارک آبی گوت که مال (آبسان) سمنان: روزهای زوج، پنجشنبه و جمعه از ساعت 17 الی 23

استخر های نزدیک
به این مجموعه

نزدیک ترین استخر ها و پارک های آبی اطراف این مجموعه

نقد و بررسی

نقاط ضعف و قوت

این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع زیر بنا شامل هشت سیستم مستقل متفاوت طراحی و ایجاد گردیده است. از حیث زیر بنا و تجهیزات بزرگترین و مجهزترین پارک آبی سرپوشیده کشورمی باشد. مجهزترین و کاملترین سیستم های تصفیه و نگهداری آب این پارک در حال بهره برداری می باشد. مجموعه دارای پست برق اختصاصی به میزان ۱٫۵ مگاوات و دیزل ژنراتور بقدرت ۵۰۰ kva می باشد.
دمای مطلوب هوای پارک و آب استخرها توسط سه موتورخانه حرارت مرکزی بصورت کاملا اتوماتیک و کنترل شده تامین می گردد. میزان کلر و کنترل ph آب استخرهای مجموعه توسط دستگاههای تمام اتوماتیک در طول شبانه روز اندازه گیری و بر حسب نیاز تزریق کلر و مواد کاهنده ph به استخرها تزریق می گردد.ضمنا برای سالم ماندن آب از سیستم جدید و مدرن اوزن زن در مقاطع مختلف استفاده می شود . سیستم تصویه استخر کودک از سایر قسمت ها مستقل می باشد و حساسیت پوست بدن کودکان و ظرفیت انها در سیستم کلرزنی و اوزن زنی لحاظ شده است . سیستم تامین هوای مطلوب و تازه داخل پارک توسط ۱۴ دستگاه هواساز و تخلیه هوای نا مطبوع توسط اگزازفن های بسیار قوی انجام می شود تا هوای پاک همراه با درجه حرارت مطلوب و مطبوع قابل استشمام باشد.
تکنسین های فنی، متخصص و مجرب به صورت شبانه روزی عملیات بهره برداری و نگهداری از تاسیسات مکانیکی و الکتریکی مجموعه را با دقت فراوان و با استفاده از جدیدترین امکانات روز دنیا انجام می دهند.

چاله فضایی (Space holes)
چاله فضایی یکی از جذاب ترین سرسره ها در سرزمین موج های آبی می باشد که هیجانی وصف ناپذیر و طرفداران فراوانی دارد.شما می توانید سرعت گردش و چرخش در فضا را تجربه کنید.
رودخانه آرام و خروشان
صبر کنید! اینقدر سریع تیوبتان را رها نکنید. هنوز هم می توانید از آن سواری بگیرید. به یکی از ورودی های رودخانه سری بزنید؛ قطعاً بی اختیار تیوب را به آب انداخته و خود را به دست امواج خواهید سپرد. رودخانه آرام با طول ۲۲۰ متر به عرض ۵/۳ متر و عمق ۱/۱ متر یادآور آرامش رودخانه های آرام و لذت سفر ۲۲۰ متری روی آب است.
استخر موج
کمتر کسی است که خاطره آرامش ساحل دریا، صدای امواج، احساس نشاط حاصل از موج سواری و همنوایی با امواج را به خاطر نداشته باشد. تجدید این خاطره و تجربه ساحل دریا برای آنانکه از این لذت بی بهره بوده اند خیلی دور از ذهن به نظر نمی آید؛ آنچه در ابتدای ورود به پارک توجه تان را به خود جلب می کند امواج خروشان در ساحلی به طول ۴۰ متر است که شما را به خود می خواند.
سرسره های آهسته
در قسمت شمال غربی مجموعه منطقه ای نسبتاً وسیع با سرسره های رنگارنگ به هم پیچیده، به مانند مارهای خوش خط و خال در هم پیچیده، به سرعت نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اینها همان سرسره های آهسته هستند.
سرسره های سرعتی
اینجا نقطه تلاقی هیجان و لذت است.به شمایی که قلب ضعیفی دارید به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنم به این سمت پارک نگاه کنید. مجموعه سرسره های سرعتی با ظاهری آرام ولی باطنی طوفانی، در قسمت شمال شرقی مجتمع تعبیه شده اند. این سری سرسره ها همانطور که از نامشان پیداست از ارتفاع بالایی نسبت به دیگر سرسره ها برخوردارند.
سونا، جکوزی
در جوار سرسره های پرپیچ و خم آهسته، نقطه کاملاً متمایزی با طرح صخره به نظر می رسد. این نقطه راه پله ای است که شما را به قسمت زیرین مجموعه و بخش سونا و جکوزی هدایت می کند.
استخر شنا
با اندکی گردش در محیط پارک به سرعت متوجه نقاط جذابی دیگری در این فضا می شوید که یقیناً هر یک از آنها ارزش تجربه را داشته و محیطی مناسب جهت استراحت به شمار می آیند.
سرسره موج
شاید اولین چیزی که در پارک توجه همه را به خود جلب می کند غول زرد و قرمز رنگی به نام سرسره موج است که با اقتدار تام در شمالی ترین نقطه پارک و بالای استخر موج قراردارد. در نگاه اول ممکن است این سرسره به نظر شبیه به مکان های اسکیت سواری یا استفاده از اسنوبرد به نظر بیاید ولی یقیناً پس از اندکی دقت پی به ماهیت واقعی این سرسره خواهید برد.

امکانات و ویژگی ها

آزمایشگاه آب
انسان امروزه در اسارت همه جانبه ماشینیزم قرار گرفته و با نگاه واقع بینانه و عالمانه به طبیعت فراموش شده درونی خود و آگاهی از نیاز به حرکت ، برآن است که شرایط طبیعی حرکت را برای رفع کمبودها و نیازهایش فراهم آورد و به همین دلیل ورزش های آبی به ویژه استفاده از استخرها و پارکهای آبی از جمله اولویت های انتخابی انسان در این حیطه است.
از طرفی آب این ماده حیاتی که در زمینه های مختلف بشری (شرب ، کشاورزی ، ورزشی ، صنعتی و…….) مورد استفاده قرار می گیرد ، لازم است در هر یک از فعالیتهای مورد استفاده شرایط کیفی آن بخش را جوابگو باشد و لذا از آنجاکه آب استخرها و پارک های آبی مستقیماً با بدن فرد در تماس است ضروری است که نسبت به تامین شرایط استاندارد باکتریولوژی ، فیزیکی و شیمیایی توجه خاص مبذول گردد ، و به جرأت می توان بیان نمود که اصول تصفیه آب این گونه اماکن باید چنان باشد ، که کیفیتی هم ردیف آب شرب ارائه گردد.
از سویی چنانچه رعایت نکات فنی و بهداشتی لازم مراعات نگردد ، استخرها و پارک ها ی آبی محل بسیار مناسبی برای انتقال بیماریهای پوستی و عفونی می باشند چرا که در یک مدت محدود تعداد زیادی مردم همزمان از آن استفاده می کنندو حتی اگر آب اینگونه اماکن در موقع تهیه هم سالم باشد با ورود مقدار کمی باکتریهای پاتوژن توسط استفاده کنندگان احتمال خطر عفونت را به همراه دارد.
بیماریهای قابل انتقال توسط آب استخرها و پارک های آبی
همانطور که در بالا ذکر شد در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و فنی ، آب استخرها و پارک های آبی می تواند عامل انتقال بیماریهای مرتبط با آن باشد:

بیماریهای منتقله از راه دهان یا گوارش
بیماریهای چشم ، گوش ، حلق و بینی
بیماریهای جلدی و پوستی
بیماریهای انگلی

که این بیماریها در صورت تماس بدن انسان با آب آلوده و یا بلع اتفاقی آن موجب انتقال به انسان می شود، خصوصاً در مواردی که آب دارای باقیمانده مواد گندزدایی فعال مانند کلر به مقدار کافی نباشد ، و بخصوص در افراد آسیب پذیر و کسانی که سیستم دفاعی بدنشان تضعیف شده است.
آزمایشات شیمیایی و میکروبی
شیمیایی : از آنجائیکه کیفیت شیمیایی آب در طولانی مدت امکان تغییرآن وجود دارد ، لذا جهت اطمینان از کیفیت شیمیایی و اطمینان از عدم تغییر آن هر۶ ماه یک نمونه از آب مورد استفاده پارک تهیه و به آزمایشگاه رفرنس بهداشت محیط وحرفه ای مرکز بهداشت استان خراسان رضوی فرستاده می شود تا کیفیت شیمیایی تحت کنترل باشد.
میکروبی : با توجه به اینکه کیفیت میکروبی آب مورد استفاده از حساسیت بالایی برخوردار است ، لذا جهت کنترل این موضوع و دستیابی سریع به پاسخ ها ، مجموعه پارک سرزمین موج های آبی رأساً اقدام به تجهیز و راه اندازی بخش میکروبی در خود مجموعه نموده است و در هر نوبت تعدا د ۱۰ نمونه از کلیه نقاط پارک تهیه و با استفاده از روش آزمون مورد استفاده در آزمایشگاه رفرنس بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استا ن خراسان (Total Colony Count ) نمونه ها مورد آزمون قرار می گیرند و ضمناً برای هر چه بهتر شدن کیفیت فیزیکی و میکروبی آب موارد ذیل نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
الف- علی رغم اینکه زمان جابجایی آب از طریف فیلتر ها در تمام منابع و مأخذ ۶-۸ ساعت ذکر گردیده است این مجموعه با صرف هزینه ز یادتر، نسبت به اضافه نمودن سطح فیلتر ها و استفاده از قطر مناسب لوله ها این زمان را به ۵/۲ ساعت کاهش داده است.
ب- در منابع و مأخذ موجود زمان نمونه برداری میکروبی جهت استخرها و پارک های آبی ، هفته ای یکبار ذکر شده ولی جهت اطمینان بیشتر از کیفیت میکروبی آب در این پارک ، نمونه برداری و آزمایش میکروبی هفته ای ۳بار (روز در میان) انجام می گیرد تا عملکرد صحیح فرایند تصفیه و کلرینه هر چه بیشتر کنترل گردد.
ج- سنجش کلر باقیمانده آب در کلیه نقاط هر نیم ساعت توسط مسئول مربوطه انجام گرفته و نتیجه در فرم مربوطه ثبت میگردد.
تذکر: از آنجائیکه تامین آب سالم با همکاری مراجعین بهتر صورت می گیرد ، به منظور پیشگیری از انتشار آلودگی های مختلف میکروبی و انگلی حاصل از انتقال بیماری شناگر به آب ، بایستی اقدامات ذیل توسط مراجعین صورت گیرد:

از پوشیدن مایو در منزل و سپس مراجعه به پارک خودداری گردد.
در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا ذکام و یا وجود زخم ، جوش ، کورک ، التهاب چشم ویا هر عفونت دیگر از مراجعه به پارک خودداری گردد.
استفاده از کلاه برای خانمها اجباری است.
استفاده کنندگان قبل از ورود به پارک ، بخصوص کودکان نسبت به تخلیه مثانه خود اقدام نمایند.
خانمها در صورتیکه قصد استفاده از پارک را دارند بایستی از استعمال مواد آرایشی مثل کرم ، پودر و غیره خودداری نمایند.
لازم است در زمان استفاده از دوش ، مجدد مایو را از تن خارج کرده و کلیه نقاط چین دار بدن مثل زیر بغل ، کشاله رانها ، خانم ها زیر پستانها، را کاملاً با شامپو شسته و سپس آبکشی نمایند.
قبل از ورود به محوطه اصلی پارک بمدت ۱ دقیقه از حوضچه ضد عفونی پا استفاده گردد.

فوریت های پزشکی
با توجه به وسیع بودن پارک آبی و افزایش خطرهای امکان الوقوع در آب و یا خارج آب به جهت رعایت نکردن اقدامات ایمنی و به جهت هم آهنگ سازی مجموعه با استاندارد های جهانی و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگوار در مجموعه واحد فوریت های پزشکی از ابتدای افتتاح این مجموعه با هدف اقدامات اساسی و سلامت آب تاسیس شده است.
این اقدامات به جهت تسریح در امر امداد رسانی به مصدومین احتمالی و یا هر گونه حادثه در محیط مجموعه در ۲ شیفت آقایان و بانوان صورت می گیرد.
فست فود
فست فود پارک آبی که به مساحت ۱۷۰۰ متر در طبقه فوقانی محوطه موجهای آبی واقع شده ، دارای دو قسمت مستقل و مجزا جهت سرو غذا ، آماده پذیرایی از میهمانان با گنجایش حداقل ۷۰۰ نفر در یک زمان مطابق ساعات کاری مجموعه می باشد. قسمت اول که با ۲۰۰ متر سالن آماده سازی ، دارای ۲ سردخانه ۳ تنی زیر صفر و بالای صفر و تمامی تجهیزات کامل روز آماده سازی و نگهداری مواد اولیه ، زمینه مناسبی را برای پشتیبانی فضای پخت و تحویل غذای میهمانان را فراهم می سازد. در این قسمت انواع برگرها و ناگت و مرغ سوخاری در طعمهای مختلف با بهترین دستگاههای دیجیتالی روز مطابق با ذائقه میهمانان عرضه می گردد. این قسمت که حدوداً ۱۰۰۰ متر از سالن را در بر می گیرد دارای ۱۴ پرسنل در هر شیفت خانمها و آقایان می باشد. قسمت دوم ، آشپزخانه متوسط دارای تجهیزات کافی جهت ارائه انواع ساندویچ های قدیمی و سنتی مطابق به میل میهمانان می باشد ، این قسمت در حدود ۳۰۰ متر مربع و دارای ۴ پرسنل در هر شیفت می باشد.



امکانات استخر
checkbox

استخر بزرگسالان

checkbox

استخر خردسالان

checkbox

رستوران

checkbox

کافی شاپ

checkbox

سونای خشک

checkbox

جکوزی

checkbox

منطقه بازی کودکان

checkbox

حمام ترکی

checkbox

حوضچه آب سرد

checkbox

بوفه

checkbox

سرسره آبی

checkbox

استخر موج

checkbox

استخر آب درمانی

checkbox

ماساژ ماهی

checkbox

فروشگاه لوازم ورزشی

checkbox

سرسره تونلی

checkbox

سرسره سقوط آزاد

checkbox

سرسره پیچشی

checkbox

پارکینگ رایگان

checkbox

استخر آقایان

checkbox

استخر بانوان

checkbox

اتاق ماساژ

checkbox

سرسره سرعتی

checkbox

رودخانه خروشان

checkbox

سرسره کودکان

checkbox

چاله فضایی

دیدگاهتان را ثبت کنید


لطفا جهت ثبت نظر اگر عضو سایت نیستید عضو شوید و یا وارد سایت شوید :

ورود / عضویت