آیپولز
ورود / عضویت

1 سال پیش

2,590 بازدید

زمان مطالعه :8 دقیقه


معرفی دوره های آموزش شنا در رده سنی زیر 8 سال

 

گروه سنی زیر 8 سال 

 

مقدماتی 1

 

آموزش شنا کودکان زیر 8 سال دوره مقدماتی یکآموزش شنا کودکان زیر 8 سال دوره مقدماتی یک

 

در این گروه به دلیل شرایط  خاص سنی نوآموزان و توضیحاتی که در مطلب آموزش شنا ویژه کودکان خدمتتان عرض کردیم تعداد دوره ها نسبت به گروه های سنی دیگر بیشتر است .

مواد آموزشی و سرفصل ها را خدمتتان عرض می کنیم .

آشنایی با آب ،فلوتینگ ها ،شناوری قسمت عمیق ،سرخوردن به سینه ،سرخوردن به پشت،پای کرال پشت و پای پیش رونده می باشد.بعد از اتمام این دوره از تمام مواد آموزشی از نوآموز آزمون گرفته می شود و چنانچه مورد قبول مربی بود نوآموز می توانددر دوره بعدی شرکت کند.توجه داشته باشید در تمامی دوره ها قبل از کلاس آموزش آزمون تعیین سطح گرفته می شود ضمنا در این دوره اصراری به نوآموز برای شنا کردن در قسمت عمیق توسط مربی و خانواده نباید انجام شود. مهمترین مواد آموزشی در این دوره حرکت صحیح فلوتینگ ها و شناوری ها در قسمت عمیق می باشد .

 

مقدماتی 2

 

آموزش شنا کودکان زیر 8 سال دوره مقدماتی دوآموزش شنا کودکان زیر 8 سال دوره مقدماتی سه

 

بعد از گذراندن دوره مقدماتی 1 و قبولی در آزمون پایان دوره نوآموز وارد مرحله مقدماتی 2 می شود  و در ادامه شما را با مواد آموزشی مقدماتی 2 آشنا می کنیم. در این دوره نوآموز باید موارد زیر را فرا بگیرد.

یک عرض پای کرال سینه با تخته ، یک عرض پای کرال پشت با تخته ، استارت یک پا ، استارت دو پا، دست کرال پشت ، پای پیش رونده ، پای کرال سینه 

توجه داشته باشید در این دوره نوآموز باید بتواند حرکات یاد شد را در قسمت عمیق و در عرض استخر شنا کند.مهمترین ماده این دوره زدن پای کرال سینه به صورت صحیح می باشد مربی باید از خم شدن پای نوآموز جلوگیری کند.

 

مقدماتی 3

 

آموزش شنا کودکان زیر 8 سال دوره مقدماتی سهآموزش شنا کودکان زیر 8 سال دوره مقدماتی سه

 

مواد آموزشی که نوآموز در این دوره باید فرابگیرد.

دست کرال سینه،هواگیری کرال سینه ، استارت کرال سینه، استارت کرال پشت ، هماهنگی کرال پشت ، هماهنگی کرال سینه ، برگشت کرال سینه ، برگشت کرال پشت می باشد .

دقت کنید در این دوره از انتظار می رود حرکات را به صورت صحیح در قسمت عمیق انجام دهد.در این دوره مربی باید بتواند هواگیری کرال سینه که یکی از مهمترین مواد آموزشی این دوره می باشد را ب صورت صحیح یاد دهد.

 

تکمیلی 1

 

آموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره تکمیلی یکآموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره تکمیلی یک

 

دوره ی آموزشی تکمیلی را باید بلافاصله بعد از مقدماتی 3 انام پذیرد به این دلیل که فاصله زمانی بین دوره ها باعث فراموشی و تکرار دوره قبل می شود . پس به خانواده ها توصیه می شود دوره های آموزش شنا را برای فرزند خود مداوم و پشت سر هم برگزار کنند.

مواد آموزشی این دوره

تمرین و اصلاح کرال سینه،تمریت و اصلاح کرال پشت ، پای پشت مقدماتی ،پای قورباغه، تمرین و اصلاح استارت کرال سینه و کرال پشت ، تمرین و اصلاح برگشت کرال سینه و کرال پشت ، پای دوچرخه

توجه داشته باشید در این دوره تاکید بر اصلاح مواد آموزشی و انجام حرکات به صورت صحیح می باشد.

 

تکمیلی 2

 

آموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره تکمیلی دو شنای قورباغهآموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره تکمیلی دو شنای قورباغه

 

این دوره در واقع تکمیل کننده ی دوره قبلی می باشد به این صورت که حرکات دوره قبلی مانند پای قورباغه و پای پشت مقدماتی در این کلاس به صورت کامل به نوآموز یادداده می شود.

مواد آموزشی این دور عبارتند از دست و هواگیری قورباغه ، هماهنگی قورباغه ،دست پشت مقدماتی ، هماهنگی پشت مقدماتی،استارت قورباغه،برگشت قورباغه می باشد.

این دوره به دلیل یادگیری کامل قورباغه و هماهنگی پشت مقدماتی می تواند شروع آموزش حرکات پایه ی نجات غریق نیز باشد. در این دوره نوآموز باید بتوتند حرکات آموزشی مانند پای قورباغه و پای پشت مقدماتی را با کف پای خود به صورت صحیح انجام دهد. دقت کنید اگر حرکت با کف پا انجام نشود نوآموز به کندی روی آب سر می خورد .بعد از این دوره ها ما از نوآموز توقع دارین سه شنای کرال پشت ،کرال سینه ، و قورباغه را به صورت صحیح در طول استخر انجام دهد.

 

پیشرفته 1

 

آموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره پیشرفته یکآموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره پیشرفته یک

 

در این دوره مواد آموزشی که فرزندانتان باید فرا بگیرند به شرح ذیل می باشد.

پای دولفین بدون فین،پای دولفین با فین در جهت های مختلف، زیر آبی با موج پروانه، دست پروانه،هواگیری پروانه،

توجه داشته باشید به دلیل سنگین بودن حرکات دردوره ی پیشرفته 1 و 2 توصیه می شود به نو آموزان فعالیت های ورزشی غیر از شنا در خارج از استخر در منزل، پارک و یا باشگاه ورزشی برای تقویت عضلات خود انجام دهند این کار باعث می شود حرکات سنگین مثل موج پروانه ، پای دلفین و دست پروانه را راحت تر فرا بگیرند.

 

پیشرفته 2

 

آموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره پیشرفته یکآموزش شنای کودکان زیر 8 سال دوره پیشرفته یک

 

در این دوره که مواد آموزشی که فرزندان شما باید فرا بگیرد به این شرح است.

هماهنگی پروانه،25*4 مختلط ، استارت پروانه ، سالتو ، فیشینگ

پایان دوره ها در این رده سنی کلاس پیشرفته 2 می باشد . در پایان این دوره مربی از فرزند شما توقع دارد تمامی 4 شنای اصلی را همراه جزئیات به صورت صحیح انجام دهد. توجه داشته باشید بعد از پایان دوره با توجه به شرایط سنی بسیار عالی فرزندتان به شما پیشنهاد می شود به ادامه ی تمرینات فرزندتان در قالب تیم شنا ادامه دهید.

در حال حاضر اکثر استخرها دارای تیم شنا می باشند که بعد از آماده شدن در تیم شنا وارد مسابقات در رده های سنی مختلف می شوند.شناگران در این رده یک یا دو شنا اصلی را باید به صورت تخصصی ادامه دهند و در مسابقات هم همین دو رشته ای که نسبت به بقیه رشته ها تسلط و رکورد بهتری دارند شنا کنند چنانچه استخر مورد نظر شما تمرینات تیم شنا نداشت می توانید به هیئت شنا شهرستان محل سکونت برای ادامه تمرینات فرزندتان بپردازید .

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه