آیپولز
ورود / عضویت

1 سال پیش

849 بازدید

زمان مطالعه :5 دقیقه


آموزش شنا کودکان قسمت سوم

 

 

 شنای کودک با استفاده از تیوپ و کمک مربی

 

در قسمت قبل خدمتتان عرض کردیم که فرزندتان را در اولین ترم آموزشی به صورت خصوصی برگزار کنید. دلیل آن هم رسیدگی بالا و مراقبت زیاد از کودکان در سنین پایین در استخر می باشد .

 

آشنایی با آب

شروع آموزش با آشنایی با آب انجام می پذیرد به این صورت که بعد از ورود به استخر نوآموز باید ابتدا با آب آشنا شود.گذاشتن پاها در آب، لمس آب با دستان، پریدن در آب ،راه رفتن در آب ،بازی با لوازم استخری در آب : مانند توپ ، تخته و وسایل بادی می باشد .اگر فرزند شما تمام این حرکات را بدون ترس و با اشتیاق انجام داد مربی می تواند تمرینات بعدی را از فرزند شما بخواهد ولی اگر به هر دلیلی جلسه اول این حرکات را انجام نداد یا وارد آب نشد نیاز به صبر و حوصله بیشتری می باشد .

 

اگرفرزندتان برای آمدن به کلاس شنا علاقه ای نشان نداد باید نگران بود؟

می خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم .نیامدن کودکان در آب مساله ی نگران کننده ای نمی باشد البته دلایل مختلفی می تواند داشته باشد ولی به خانواده ها  در این شرایط توصیه می شود صبر و حوصله بیشتری داشته باشند به مربیان توصیه می شود در این حالت به هیچ عنوان به نو آموز استرس و فشار زیادی بابت آمدن در آب انجام ندهند عمدتا دلیل مقاومت کودکان به نیامدن در آب پیش زمینه ی ترسی که نسبت به آن دارند می تواند باشد البته این ترس ممکن است به دلیل شرایط استفاده از آب در حمام باشد ممکن است حتی در خوردن آب و گیر کردن آن در گلو اتفاق بیافتد.

خانواده عمدتا از این قضیه اظهار بی اطلاعی می کنند ولی واقعیت این است کودکان دلیل قانع کننده ای برای ترس از آب دارند، درهر حال این ترس و استرس در کودکان به مرور زمان قابل حل می باشد و جای نگرانی وجود ندارد .

نو آموزان باید فوت کردن روی آب را انجام دهند به این صورت که توپ رنگی روی آب قرار می گیرد و نو آموز آن را فوت می کند . دقت کنید تمامی حرکات و آموزش ها در این سن در غالب بازی به کودکان یاد می دهیم. بازی های هدف دار مربی و نو آموز را سریع تر به یادگیری و آموزش موفق شنا سوق می دهد بعد از فوت کردن توپ روی آب بردن صورت داخل آب می باشد این آموزش یکی از مهمترین قسمت های یادگیری به نوآموزان در شنا می باشد دقت کنید در این مرحله چشم های نوآموزان کاملا باز باشد می توانید از عینک شنا برای آموزش بهتر استفاده کنید و از انگشتان دست به عنوان عدد زیر آب برای اطمینان از باز بودن چشم نو آموز استفاده کنید .

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

دیدگاه

دیدگاه